Retwist

Gerealiseerd

brand identity, video, webdesign & realisatie, socialmediacampagne en grafisch ontwerp diverse items.

Opdrachtgever

Retwist

Een sluipmoordenaar

"We willen een online campagne voor onze koolmonoxidemelder starten; kunnen jullie hiervoor een onderscheidend concept bedenken?" Dát zijn de vragen waar wij ons graag in vastbijten. De grote uitdaging was vooral hoe we deze unieke koolmonoxidemelder konden positioneren zonder mensen alleen maar bang te maken.

Aan het begin van de film draait het om 'de sluipmoordenaar', de onzichtbare koolmonoxide. Door de suggestieve close-ups en overzichtsbeelden lijkt het alsof er iets vreselijks is gebeurd. Halverwege de film verdwijnt dat drukkende, nare beeld en verschijnt er langzaam een glimlach op het gezicht van de kijker. Het meisje komt in beeld en je wordt meegenomen in een huiselijk tafereel: opa was op de bank in slaap gevallen en de kinderen spelen verstoppertje. Met het laatste shot wordt de familie in beeld gebracht en verschijnt de pay-off in beeld: Bescherm wie je lief zijn.

De online campagne werd ondersteund door een instructiefilm, advertenties en meerdere posts en stories op verschillende socialmediakanalen zoals YouTube, Facebook en Instagram. In een eerder stadium hebben we ook het logo, de huisstijl, de website en de verpakkingen voor Retwist ontworpen.

Wil je meer over dit project weten? Ruben vertelt je er graag alles over.

Opdrachtgevers

"De beste resultaten bereik je door samen te werken."

04.

Social

Instagram

Follow us